Federatie Paardrijden Gehandicapten

Sinds de oprichting in 1967 behartigd de federatie de belangen van haar leden en ruiters.
Missie

De belangrijkste taak van de FPG is het bevorderen van mogelijkheden tot paardrijden en andere activiteiten met paarden voor mensen met een beperking.

De FPG ziet er op toe dat haar leden hippisch, medisch en pedagogisch verantwoorde en veilige paardrijlessen aanbieden.

Uitgangspunt daarbij is het welzijn van- en de verantwoorde omgang met mens en dier.

Doelstelling

Paardensport is voor mensen met een beperking in Nederland beschikbaar en haalbaar op het niveau dat past bij de individuele mogelijkheden. Dit in de disciplines (therapeutisch)paardrijden, mennen, voltige, paardentherapie/ coaching, huifbedrijden en paardenkampen. Dit alles vooral recreatief, maar indien haalbaar en wenselijk zeker ook in wedstrijdverband.

Lilian de Kant , Voorzitter

Alma Tervoort , Secretaris

Renee de Graaf , Penningmeester

Jenneke Nijhof , Lid

Federatie Paardrijden Gehandicapten is erkend door:

HETI; De internationale vakorganisatie voor therapeutisch paardrijden.

CBF erkend: en daarmee een erkend goed doel.

Lid worden van de FPG.

Waarom ?

Als leden samen kunnen wij laten zien wie onze ruiters zijn, wat paardrijden voor hun doet en betekent en waarom het belangrijk is om dit mogelijk te maken! Door dit gezamenlijk te laten zien creëren we meer draagvlak in de maatschappij, waardoor we het paardrijden voor mensen met een beperking naar een hoger niveau kunnen tillen. Samen staan we sterk om heel Nederland, de politiek, maar ook jouw regio enthousiast te maken en te betrekken bij onze fantastische ruiters!

Het is belangrijk om de kwaliteit en veiligheid voor het paardrijden voor mensen met een beperking te blijven te waarborgen. Voor instructeurs en bestuursleden is het belangrijk om te weten wat de beste mogelijke manier is om paardrijden, voltige, mennen, huifbed rijden, kampen en therapie met paarden voor mensen met een beperking aan te bieden. De FPG behartigt de belangen van ruiters, instructeurs en aanbieders en zorgt ervoor dat onze leden deze informatie hebben en kunnen aanvullen door onder andere scholingen aan te bieden en duidelijke informatie op de kennissite te vermelden.

Als je het belangrijk vindt om je samen met andere leden in te zetten voor onze ruiters en je steeds op de hoogte wilt blijven van alles rondom aangepast paardrijden? Meld dan jouw organisatie aan bij de FPG!

Hoe?

Door ons te mailen of te bellen, dan bespreken we of je aan de voorwaarden voldoet.

-Onbeperkt met Paarden-

Ons team