Wie kan er lid worden van de FPG

Non profit of niet?

Op dit moment is het alleen nog mogelijk om lid te worden als je een non-profit organisatie bent. Een stichting of een vereniging.

Graag willen we dat iedereen lid kan worden zodat niet alle organisaties die zich bezig houden met paardrijden met gehandicapten toegang hebben tot kennis en daarmee hun kwaliteit kunnen verhogen. Ben je geen non profit organisatie maar wil je wel deze kennis neem dan gerust contact met ons op, de ledencommissie komt graag bij u langs!

Gediplomeerde instructie

Belangrijk is dat de instructeur die lesgeeft in bezig is van een IPG diploma. Heb je dat nog niet kun je aspirant lid worden en heb je een jaar te tijd om dit in orde te maken. Hoe je dit diploma kunt halen vindt je hier nog link plaatsen). Ben je niet in het bezig van een IPG diploma maar bezig je over de nodige kennis dan kun je ook het EVC traject volgen. informatie hierover vindt je hier (nog link plaatsen)

Veilige accommodatie

Belangrijk is dat de accommodatie waar paardrijden voor gehandicapte wordt aangeboden in bezig is van het veiligheidscertificaat. De extra materialen zoals een tillift en opstapperron zullen door de kwaliteitscommissie beoordeeld worden bij het keuringsbezoek.

Er worden op dit moment gewerkt aan lidmaatschap voor instructeurs, profit-organisaties, en reguliere donateurs. Wil je hierover meedenken, of heb je ideeen stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.