Kamp met paarden

Logeerhuis in Dreischor, Zeeland

Aangepaste vakantiewoning met plaats voor groepen of gezinnen tot 6 personen waarvan er minimaal 1 gehandicapt moet zijn. Paardrijlessen kunnen op aanvraag in de manege naast het huis worden gevolgd, zowel voor valide ruiters en amazones als voor de mensen met een beperking. Voor informatie en prijzen:
Secretariaat St. Paardrijden Gehandicapten Schouwen-Duiveland:
Jannie en Kor v.d. Werve.
Heshuijzenstraat 8
4315 AZ DREISCHOR
tel: 0111-401509
www.spgsd.nl

Ruitervakantie bij Stichting Bio

Verhuur vakantiehuizen (4 - 14 personen) met mogelijkheid voor aangepast paardrijden.
Informatie: www.stichtingbio.nl.

Ruitervakanties op De Vosakker

Slenerweg 66
7848 AJ Schoonoord
www.devosakker.nl

Stichting Elisabeth Ruiterkampen

De Stichting Elisabeth Ruiterkampen organiseert in de zomervakantie-periode geintegreerde ruiterkampen voor verstandelijk, lichamelijk en niet-gehandicapte ruiters vanaf plm. 8 jaar oud.
Deze kampen worden gehouden in de Prinses Margriet Manege te Westerbork. Meer weten? Kijk op www.elisabeth-ruiterkampen.nl

Stichting Grip op je Leven

Vakantiekampen voor jongeren met psychische noden
Stichting Grip op je Leven te Harderwijk organiseert speciale vakantiekampen en dagactiviteiten.

Maar ook ruiterkampen!

Ze zijn speciaal voor kinderen en jongeren die een normale tot hoge begaafdheid hebben, maar veel structuur nodig hebben, moeilijk vrienden maken, prikkelgevoelig of gauw angstig zijn.
De kamporganisatie biedt een veilige omgeving en veel natuurbeleving.
Kijk op www.stichtinggripopjeleven.nl

Ruiterkampen centrum "De Grensrakkers"

organiseert ruiterkampen voor jong en oud, valide en mindervalide. Wil je een vakantie temidden van de bossen aan de Strijbeekseheide, dan ben je bij ons aan het goede adres. In de zomervakantie organiseren wij de ruiterkampen en daarbuiten is onze accommodatie te huur voor vele doeleinden. Aangepaste accommodatie, geschikt voor 30 personen.
Ruiterkampencentrum De Grensrakkers
Strijbeekseweg 47 B
4856 AA Strijbeek
076-5612000 / 06-51159079 / 06-48429995
www.grensrakkers.nl

SRG Ruiterweekend

De Stichting Ruiterweekend Gehandicapten (SRG) is een stichting die als doel heeft eenmaal per jaar een dressuurwedstrijd over twee dagen te organiseren inclusief een feestavond en overnachting. De doelgroep voor deze wedstrijd is de individuele verstandelijk en/of lichamelijk beperkte ruiter en verenigingen waar deze ruiters rijden.

De ruiters kijken elk jaar weer uit naar dit geheel verzorgde weekend, om twee redenen. Allereerst voor de wedstrijden die helaas maar weinig worden georganiseerd in Nederland.

In de tweede plaats voor de feestavond, die garant staat voor een gezellige avond met leuke muziek. Op deze avond ontmoeten de ruiters en hun begeleiders mensen met dezelfde hobby. Elk jaar mogen de deelnemers stemmen uit 5 verschillende feestthema’s die de organisatie jaarlijks bedenkt.

Men kan deelnemen met eigen- of gehuurd paard. Voor elke ruiter is er op de manege een geschikt paard te vinden. Tijdens de inschrijving zal het bestuur i.o.m. de manege de ruiter indelen. Is de combinatie niet geschikt dan zal de organisatie verder zoeken naar een geschikte vervanger.

Komend jaar wordt het ruiterweekend al weer voor de 28ste keer georganiseerd.

SRG Ruiterweekend
Kievitlaan 34